5 gradova u kojima uskoro nećemo više viđati aute!

Auto je zadnjih 100 godina naše glavno prijevozno sredstvo. No nažalost, auto nije više najzgodnije i najpraktičnije sredstvo za vožnju po gradu. U mnogim izrazito napučenim gradovima, poput Londona ili Amsterdama, mnogo lakše je stići na odredište biciklom nego autom. Stoga, sve više gradova ulaže u izgradnju infrastrukture unutar grada za pješake i bicikliste, gdje je promet automobilima zabranjen.

Mi “Surferi” se veselimo tome i podržavamo takve inicijative, pa smo htjeli podjeliti sa vama listu par gradova koji su započeli sa ovakvim projektom.




Kopenhagen, Danska

kopenhagen
Flickr

Kopenhagen po prosjeku ima najmanje auta od svih gradova u Europi. Još 1960-ih godina vlada je počela sa širenjem pješačkih zona i smanjenjem brzih cesta oko grada. Danas Kopenhagen ima oko 320 kilometara biciklističkih staza. Također, planiraju razvoj novih “superbrzih” staza za bicikliste kojima bi povezali manja mjesta u okolici sa Kopenhagenom.




Hamburg, Njemačka

Flickr
Flickr

Iako auti nisu u potpunosti zabranjeni, građani se motiviraju kako bi ih što više počelo koristiti bicikle ili javni prijevoz. Zeleni projekt je započet kako bi se izgradila mreža zatvorenih pješačkih i biciklističkih staza izoliranih od cesta. U slijedećih 20 godina, u Hamburgu planiraju imati puno više parkova, biciklističkih i pješačkih staza. Nova mreža staza pokrivat će više od 40% gradske površine.

Pariz, Francuska

paris
Flickr

Prije dvije godine koncentracija smoga u Parizu se drastično povećala, te je gradska vlast odlučila uvesti zanimljivu regulaciju prometovanja unutar grada. Jedan dan zabrana vožnje je primjenjena na aute parnih registracija, a slijedećeg dana zabranu imaju auti neparnih registracijskih oznaka. I uspjelo je, razina onečišćenja je opala za 30%. Grad planira do 2020. povećati broj biciklističkih staza i dozvoliti samo električnim autima ulazak u centar grada.




Helsinki, Finska

Flickr
Flickr

Predviđanja su kako će se populacija u Finskoj povećati, a broj auta će se smanjiti. Prema novo predloženom projektu, prometovanje autom će biti dozvoljeno samo u predgrađu, a u gradu će prometovati jedino javni prijevoz. Danas ima puno mobilnih aplikacija koje pomažu korisniku pronaći najbliže mjesto za najam bicikla ili pronaći tramvajsku stanicu. Stoga, auti su sve manje potrebni u Helsinkiju.

Milano, Italija

Flickr
500px

Gradska vlast u Milanu dijeli besplatne pokaze za javni prijevoz građanima koji ostavljaju aute kod kuće i žele putovati javnim prijevozom. Svi auti su registrirani u posebnom sustavu i kada god auto ostane parkiran kod kuće, vlasnik dobije povrat novca za plaćenu kartu za vlak ili autobus.




Related posts

Leave a Comment